Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální studium nestabilit mazacího filmu kluzného ložiska
Stifter, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním studiem nestabilit vyvolaných mazivem, které se vyskytují u rotorů uložených v kluzných ložiskách. V práci je čtenář nejprve obeznámen s vlastními nestabilitami víření a tlučení oleje. Následně jsou popsány optické pozorovací metody a různá experimentální zařízení. Poté jsou popsány modifikace experimentálního zařízení, na kterém byla prováděna měření. Nakonec jsou prezentovány výsledky ukazující vliv vnějších podmínek na výskyt nestabilit.
Experimentální studium dynamiky kluzných ložisek
Tkadlec, Josef ; Vimmr, Jan (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentální analýzou nestabilitymazacího filmuurotorových soustav uložených v hydrodynamických kluzných ložiscích se zaměřením na povrchové modifikace ložiska. Experimenty byly provedeny na simulátoru dynamiky kluzných ložisek. Cílem bylo stanovit vliv jednotlivých provozních parametrů na výskyt a průběh nestability víření. Důraz zde byl kladen na vliv povrchových mikro textur. Součástí práce byla zároveň příprava texturovaných vzorků. Experimenty byly rozčleněny na experimenty sledující vliv teploty, tlaku, geometrie ložiska a povrchové modifikace. Výstupem jednotlivých experimentů byly hodnoty prahové rychlosti vzniku a zániku nestability popřípadě velikost amplitudy v závislosti na výše popsaných parametrech. Tyto hodnoty byly zaznamenány do grafů. Takto naměřenádata byla následně konfrontována s doposud publikovanými články. Výsledky ukázaly,ženestabilita v rotorových soustavách je velmi citlivána změnu teploty, tlaku a geometriiložiska. Zásadní vliv na nestabilní chování rotorovésoustavybyl prokázán při použití texturovaných povrchů, kdy došlo k výraznému posuvu prahovérychlostido vyššího spektra otáček v porovnání s netexturovaným ložiskem.
Dynamika rotorů moderních turbodmychadel
Fryščok, Tomáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá dynamikou rotační soustavy moderních turbodmychadel. V první části začíná predikcí (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 a porovnáváním s naměřenými daty (kaskádový diagram, pohyb hřídele v čase, FFT analýza). Soupisem metodiky měření pro detekci kritických otáček turbodmychadla (EMA), vytvořením měřicího software pro dlouhodobé monitorování a redukci výstupních dat výše zmíněné metodiky měření. Zjištění kritických otáček definovaných metodikou měření bez použití simulačního software s naměřenými daty z Kaskádového diagramu, pohybem rotoru v ložisku shaft motion, FFT analýzy a výsledky z měření vlastních frekvencí. Porovnání predikovaných dat (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 s hodnotami naměřenými mnou navrženým postupem měření (kaskádový diagram, shaft motion, FFT analýza)
Verification of rotor model properties for sleeve bearings
Šály, Timotej ; Hnidka, Jakub (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with a professional research in the field of sleeve bearings and their diagnostic disorders. It describes the recognized methods of identification and technical diagnosis of these errors. Furthermore, it describes the features and possibilities provided by the rotor model RK4 in the simulation of sleeve bearings. Moreover, the thesis deals with the development of a laboratory task for students to demonstrate the diagnostic fault of oil whirl.
Verification of rotor model properties for sleeve bearings
Šály, Timotej ; Hnidka, Jakub (oponent) ; Klusáček, Stanislav (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with a professional research in the field of sleeve bearings and their diagnostic disorders. It describes the recognized methods of identification and technical diagnosis of these errors. Furthermore, it describes the features and possibilities provided by the rotor model RK4 in the simulation of sleeve bearings. Moreover, the thesis deals with the development of a laboratory task for students to demonstrate the diagnostic fault of oil whirl.
Experimentální studium dynamiky kluzných ložisek
Tkadlec, Josef ; Vimmr, Jan (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentální analýzou nestabilitymazacího filmuurotorových soustav uložených v hydrodynamických kluzných ložiscích se zaměřením na povrchové modifikace ložiska. Experimenty byly provedeny na simulátoru dynamiky kluzných ložisek. Cílem bylo stanovit vliv jednotlivých provozních parametrů na výskyt a průběh nestability víření. Důraz zde byl kladen na vliv povrchových mikro textur. Součástí práce byla zároveň příprava texturovaných vzorků. Experimenty byly rozčleněny na experimenty sledující vliv teploty, tlaku, geometrie ložiska a povrchové modifikace. Výstupem jednotlivých experimentů byly hodnoty prahové rychlosti vzniku a zániku nestability popřípadě velikost amplitudy v závislosti na výše popsaných parametrech. Tyto hodnoty byly zaznamenány do grafů. Takto naměřenádata byla následně konfrontována s doposud publikovanými články. Výsledky ukázaly,ženestabilita v rotorových soustavách je velmi citlivána změnu teploty, tlaku a geometriiložiska. Zásadní vliv na nestabilní chování rotorovésoustavybyl prokázán při použití texturovaných povrchů, kdy došlo k výraznému posuvu prahovérychlostido vyššího spektra otáček v porovnání s netexturovaným ložiskem.
Experimentální studium nestabilit mazacího filmu kluzného ložiska
Stifter, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním studiem nestabilit vyvolaných mazivem, které se vyskytují u rotorů uložených v kluzných ložiskách. V práci je čtenář nejprve obeznámen s vlastními nestabilitami víření a tlučení oleje. Následně jsou popsány optické pozorovací metody a různá experimentální zařízení. Poté jsou popsány modifikace experimentálního zařízení, na kterém byla prováděna měření. Nakonec jsou prezentovány výsledky ukazující vliv vnějších podmínek na výskyt nestabilit.
Dynamika rotorů moderních turbodmychadel
Fryščok, Tomáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá dynamikou rotační soustavy moderních turbodmychadel. V první části začíná predikcí (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 a porovnáváním s naměřenými daty (kaskádový diagram, pohyb hřídele v čase, FFT analýza). Soupisem metodiky měření pro detekci kritických otáček turbodmychadla (EMA), vytvořením měřicího software pro dlouhodobé monitorování a redukci výstupních dat výše zmíněné metodiky měření. Zjištění kritických otáček definovaných metodikou měření bez použití simulačního software s naměřenými daty z Kaskádového diagramu, pohybem rotoru v ložisku shaft motion, FFT analýzy a výsledky z měření vlastních frekvencí. Porovnání predikovaných dat (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 s hodnotami naměřenými mnou navrženým postupem měření (kaskádový diagram, shaft motion, FFT analýza)
Možnosti posouzení poklesu amplitudy kmitání buzené odezvy s kinematickým buzením
Markopoulos, A. ; Ondrouch, Jan ; Ferfecki, Petr
Cílem je určit časový průběh kmitání kinematického buzení, tak aby po odeznění přechodového děje byla amplituda výchylky kinematicky buzeného systému menší než systému bez kinematického buzení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.